dinsdag 13 november 2012

Zonder Beesies in je lijf voel je je beter

Nieuwe titel voor dit beroemde liedje:
'Zonder beeesies in je lijf voel je je beter'

http://www.youtube.com/watch?v=LrUV3pV_MVM

Vandaag weer op pad geweest om uit te zoeken hoe ik die stomme beesies uit mijn lijf kan krijgen. En dan vooral: Voor welke behandeling kies ik. En (toch ook wel belangrijk al is het niet het belangrijkst) wat kost die behandeling dan? Want je mag dan wel verzekerd zijn met een gouden randje .... Behandelingen tegen Lyme en co infecties worden kennelijk niet vergoed.

Vandaag bracht mijn zoektocht mij in het altijd mooie 030 waar ik een arts bezocht die de beesies die mij bevolken behandelt. 

Hij vindt ook dat ik iets moet. Zijn behandeling volgt het Epigenar protocol. Een behandeling die ongeveer een jaar duurt.

Een A4 vol met natuurlijke medicijnen die je dagelijks in moet gaan nemen: 
* 8 verschillende medicijnen een kwartier voor je ontbijt.
* 2 direct na je ontbijt.
* 4 een half uur voor je avondeten.
* 2 direct na je avondeten.
En dan vanaf maand 2 worden er 3 medicijnen toegevoegd. 

En dan slik ik al ongeveer 16 medicijnen per dag. Dus dat worden er dan een stuk of 32 per dag!

Sapperdeflap. Dat wordt geen pillendoosje meer, maar een pillencontainer. Met zo veel pillen / druppels / e.d. heb je ook geen eten meer nodig denk ik. Dat scheelt dan weer ;) 

Leuk vooruitzicht zijn de zogenaamde 'Die Off' symptomen die je zeker (en als je mazzel hebt alleen) de eerste maand mag verwachten. Koorts, hoofdpijn, zweetaanvallen, ..... 

O ja .... En qua kosten .... Reken even op € 250,- per maand, dus € 3.000,- ben je zeker kwijt. En dan reken ik de standaard medicijnen die ik gebruik even niet mee. 

Maar ja .... Stel nou dat het werkt .... Stel nou dat je 10% wint .... 

Nu wordt de keus dus:
Ga ik mij minimaal 20 weken lang vol laten pompen met (intraveneus) antibiotica of ga ik het eerst met 'natuurlijke' middelen proberen en dan later misschien de combi gebruiken?

Ik neig naar eerst natuurlijk en als dat niet werkt, dan volpompen met antibiotica. Wat zouden jullie doen?

To be continued .... Again


5 opmerkingen:

  1. Beste Miss Mieks,

    Ik ga deze aanvangen met het Epigenar protocol, maar ik zit al in een verder stadium. Heb namelijk eerst 3 maanden 2 reguliere (vergoede) anti biotica moeten nemen: metronidazol & claritromicine. Daarna volgde het Cowden protocol voor 3 maanden. Hetgeen in zeer hoge dosering Samento en Banderol bevat (welke in het Epigenar protocol in lage dosering zitten).

    Ik zit nu dus al een half jaar in behandeling en moet nog 9 tot 12 maanden het Epigenar protocol volgen. Ik heb al flinke Die-off reacties gehad, met name tijdens Cowden, dus ik hoop dat de kop er bij af is qua lijdensweg, maar ja, nieuw protocol, nieuwe reacties.

    Ik "loop" zelf bij van Meerendonk te Epe. Een van de top 3 Lyme artsen in Nederland. Jij spreekt over 10% winst. Ik weet niet hoe jij er heden aan toe bent en of je al permanente schade hebt. Ik namelijk niet, zelfs niet nadat ik het al 10 jaar blijk te hebben. De kans bij mij op herstel, aangezien ik waarschijnlijk geen schade heb en ik nog relatief jong ben (33 jaar), ligt aanzienlijk hoger dan jouw 10%. Ik zou theoretische weer voor tussen de 70% en 100% moeten kunnen functioneren t.o.v. een "gezond" mens, aldus van Meerendonk. Terwijl ik voor die tijd al jaren op 15% - 25% van mijn oorspronkelijke kunnen zat qua vermoeidheid en focus.

    Laat je niks wijsmaken, want ook chronisch Lyme is (grotendeels) te genezen. Je leest enkel drama verhalen omdat juist deze mensen op forums blijven spuien en diegenen die (grotendeels) beter zijn. Zij hebben terwijl ze opknapten al afscheid genomen van forums. Zo werkt het nou eenmaal. Succesverhalen zijn er genoeg, alleen niet op forums te vinden of slechts gering.

    Ik zou als ik jou was uiteindelijk voor het Epigenar protocol gaan, maar laat er bovenstaande reguliere anti biotica aan voorafgaan. Cowden zou je kunnen skippen, maar zoek anders 's contact met van Meerendonk te Epe.

    Houd me op de hoogte graag van je keuze(s), Die off en herstel. Laat ik jou ook weten hoe ik vooruit ga. Toevallig deze week lijk ik de de zwaarste Die off te hebben gehad en voel me iets minder moe etc.. Doch het eindresultaat valt altijd pas te bezien aan het einde van de protocollen.

    Groeten,

    Freerk
    freerkboekelo@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Freek,

      Dank je wel voor je zeer uitgebreide en duidelijke reactie.
      Echt SUPER! Ik hoop dat het je helpt en dat je weer naar de 70, maar liever naar de 100% gaat. #gunnen
      Ik ga je mailen!

      Verwijderen
  2. Ik ga de behandeling volgen in Amsterdam. De kliniek waar jij denk ik ook bent geweest. Ik weet het precieze behandelplan nog niet, zijn nog wat testen geweest en volgende week hoor k alle details en dus nog wat uitslagen. heel spannend.

    Ben ook al 16 weken bezig met orale antibiotica dus we gaan t zien.

    Veel sterkte en succes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Miss Mieks,
      Het is inmiddels een kleine 5 jaar geleden dat je het Epigenar-protocol gevolgd hebt. Is er inmiddels iets te zeggen over jouw ervaringen ermee en de -naar ik hoop- positieve resultaten die het je gebracht heeft? Alvast bedankt voor de reactie.

      Verwijderen
    2. Hoi Nathalie,
      Ik heb deze behandeling niet lang vol gehouden. Was alleen maar bezig met pillen en poedertjes de hele dag en was daar al snel helemaal klaar mee. Dus helaas; Geen resultaten van mijn kant. <3

      Verwijderen